No niin, olen ollut hyvin hyvin hiljainen viime aikoina - etten sanoisi täysin mykkä. Anteeksi. Valitettavasti en voi korvaukseksi edes luvata kirjoittaa tästä lähin ahkerammin tänne - minulla ei valitettavasti ole tällä hetkellä aikaa :(  

Yrittäkää olla kärsivällisiä, opiskelijan työ vaatii 24 tuntia vuorokaudessa ja vapaa-aikaa ei juuri ole. Se aika mitä liikenee lukemiselta kuluu kirjaimellisesti laiskotteluun. Silloin bloginkin päivitys tuntuu lähinnä vuorikiipeilyyn verrattavalta suoritukselta. Tai ehkä minä en vain ole tarpeeksi tehokas :p

Yritän nyt tässä vähän päivitellä jotain kuvia tänne jutuista, joita olen tehnyt tai jotka ovat edelleen kesken. Mutta aluksi pari kuvaa keräilyyn liittyen.

Elikkäs sain kuulla puheviestinnän tunnilla muistuttavani kodinkoneista eniten kahvipannua (onko kahvipannu muka kodinkone?) - no ehkä minulla onkin jokin henkinen yhteys pannuihin, kun kerran niitä keräilenkin :) Tässä tämän hetkinen kokoelmani:

60912043_f03789a394.jpg?v=0

Minusta nuo ovat vain niin symppiksiä, pakko saada niitä aina vaan lisää! :)

Toinen keräilyyn liittyvä kuva onkin sitten tässä:

60948874_8c4f5c53ae.jpg?v=0

Vanha aidosta nahasta valmistettu muumifiguuri! Kunto ei ole aivan priima, mutta kokonaisuudessaan kuitenkin varsin edustava yksilö... Eikö olekin valloittava? Kehtaanko edes sanoa, että maksoin tästä 3 euroa ja 50 senttiä... Pitkästä aikaa kunnollinen löytö, joskus niitäkin vielä tekee kirpputoreillakin :)

Sitten käsitöihin. Koska minulla menee tällä hetkellä kaikki aika joko opiskeluun tai sen kiroamiseen, että pitäisi opiskella, en ole ollut kovin tuottelias käsityörintamalla. Jotain on kuitenkin tullut valmiiksikin: nyt jo pari viikkoa ahkerassa käytössä olleet tumput ja pipo!

60948867_e6f11c339e.jpg?v=0  60948868_84060eca4b.jpg?v=0

Kumpainenkin ohje löytyy Midnight knitter - blogista. Hattu, man hat, oli ihanan helppo ja nopea tehdä, minusta se myös istuu päähän oikein mallikkaasti (tuo minun kuvani ei anna istuvuudesta paljon kuvaa, mutta alkuperäisen ohjeen viereinen kuva on varsin totuudenmukainen). Minulla loppui vain punainen lanka kesken, joten minun lakkini muistuttaa erehdyttävästi mansikkaa värityksensä perusteella :)
Myös tumppujen, tweedy mittens, ohje oli helppo ja selkeä - niin ja onneksi myös nopea. Minulla on vain niin pitkät sormet, että jouduin hieman tuunaamaan ohjetta, jotta ne mahtoisivat myös minulle.

(Olen myös saanut valmiiksi peppisukat, mutta niistä minulla ei ole vielä kuvaa. Yritän saada sellaisen tänne lisättyä jossain vaiheessa!)

Sitten onkin vuorossa esimerkkejä keskeneräisistä töistä (tässä ei siis todellakaan ole kaikkia...). Ensimmäisenä Knittyn Branching out scarf:

60948870_bd3a79ac20.jpg?v=0

Projekti on edennyt todella hitaanpuoleisesti, mutta kyllä kai se joskus tulee valmiiksi... Kuviosta pidän todella paljon ja sen kutominen on myös helppoa - minulle vain auttamattoman hidasta!

Minulla oli hieman vaikeuksia saada huivia kuvatuksi kun Helmi pienenä linssiludena halusi jatkuvasti mukaan kuvaan. Tässä siis myös Helmistä kuva huivin kanssa:

60948872_dff5952281.jpg?v=0

Toinen keskeneräinen työ on Simple crochet-kirjan mallin mukainen virkattava pannumyssy, jonka kuvan olen jo aiemmin laittanutkin blogilleni. Tässä vaiheessa se on tällä hetkellä:

60948875_fe68781086.jpg?v=0

Vielä pitäisi tehdä toinen samanlainen puoli ja sitten pitäisi keksiä, miten aivan lötkö kangas pysyy pannun päällä edes jotenkin pystyssä...! Auttaisikohan, jos myssyn sisälle pistettävän kangasvuorauksen ja virkatun osan väliin laittaisi vanulevyä? Ainakin pysyisi kahvi lämpöisenä :)