Pähkinä haastoi minut meemiin, jonka säännöt kuuluvat tähän tapaan:

Kerron mitä mulla on päälläni kun saan tämän haasteen. Tämän jälkeen valitsen seuraavat viisi ihmistä, jotka haastan tekemään saman perässä. Heidän tulee myös kirjoittaa nämä säännöt merkintäänsä. Linkitän haastamani ihmiset tämän merkinnän loppuun ja käyn ilmoittamassa heidän kommenttilaatikkoihinsa tästä haasteesta ja tästä merkinnästä.

Jeps, eli tällä hetkellä on päällä aika mitään sanomattomat vaatteet: vanha vihreävalkoinen retrotasaraita, jonka ostin kesällä työkaveriltani, joka on nuoruudessaan ollut töissä Marimekolla ja jolla on marivaatteita ja -tavaroita kotonaan omien sanojensa mukaan kiloittain (työntekijöitä ilmeisesti kirjaimellisesti hukutettiin vaatelahjuksiin 60-70-luvuilla). Marin alla on kauhtunut Zaran oliivinvihreä 2/3-hihainen neule, jonka kaikki minut tavanneet tietävät vähän liiankin hyvin - olen nyt lähemmäs kaksi vuotta käyttänyt paitaa viikoittain ja uskomatonta kyllä se on edelleen käyttökelpoinen (ainakin omasta mielestäni :p ). Tämän lisäksi on äidiltä joululahjaksi saamani pyjaman housut, jotka ovat vaalean siniset ja niissä on valkoisia pilviä :) Niin ja cittarista kesällä hatäpäissä ostetut sisäläpykkäät jalassa. Hiuksissa on kaksi ponnaria, jotka pitävät kitukasvuisia hiuksiani jonkin asteisessa, saparoita muistuttavassa järjestyksessä.

Koska olen jälleen laiska enkä jaksa ruveta tutkailemaan, ketkä kaikki minun lisäkseni eivät vielä ole meemiin vastanneet, niin haastan tähän tällä kertaa vain Sallan :)

Sitten käsityöasioihin, jotka ovat kyllä tällä hetkellä vahvasti jäähyllä koulukiireiden vuoksi. Valmiiksi olen viimeviikkoina saanut vain pari pientä juttua, viimeisimpänä tämä pikkukaveri:

93703783_fcac529191.jpg?v=0
Karhukaverin nimi on Tuhto ja nallukka on ensimmäinen kokeiluni amigurumien ihmeelliseen maailmaan. Ohje löytyy täältä ja vaikka itse sanonkin, niin minusta oma nallukkani on paljon hienompi kuin ohjeen kuvissa oleva liila nalle :) Tässä vielä pari kuvaa Tuhtosta:

93703778_ff8d5c5f29_m.jpg93703773_7fae321d41_m.jpg93703780_bba506e541_m.jpg

Olen myös saanut toisen uusista kädenlämmittimistäni valmiiksi:

92127892_410b34319c.jpg?v=0
Valitettavasti olen ohjeen printattuani täydellisesti kadottanut osoitteen, mistä ohjeen löysin! Nämä tulevat kuitenkin hyvin tarpeeseen maakunta-arkiston hyisevässä tutkijahuoneessa, missä ei ilmeisesti lainkaan pidetä pattereita päällä, vaan kuvitellaan että muistiinpanojen tekeminen riittää lämpimänä pysymiseksi...

Sitten vielä yksi ostos pitää esitellä, kun minä olen tästä niin tyytyväinen, eikö olekin söpö!

93709978_0d8cf35d19.jpg?v=0

Niin ja ostinhan minä todellakin viime viikolla enemmänkin leluja, joista tämä on ehdoton huippu:

92126534_cba6ca8a75.jpg?v=0
Minulla on itsellänikin ollut pienenä vastaava pikkunukke, mutta on jonnekin päässyt häviämään... Tätä en kuitenkaan aio mihinkään hukata, vaan sillä on jo oma kunniapaikka ikkunalaudalla. Nukelle löytyi lankojen seasta myös juuri sopiva virkattu myssy ja pyöreästä jonkun muun joskus aloittamasta pöytäliinan alusta kehitin tytölle villatakin - kätevää! Mekon tein kangastilkuista hieman nopsasti, kun ei oikein ollut sopivaa että neiti olisi istunut ikkunalaudalla kaiket päivät pylly paljaana :) Kunhan vain ehdin ja jaksan aion tehdä nukelle koko vaatekerran housuista sukkiin asti. Vaatetuksen perusteella nukelle tuli nimeksi Karpalo - joka on muuten oikeasti historian aikana ollut 13 suomalaisen naisen nimi (joululahjaksi saatu "Eemu Ukri Amelie"-kirja osoittautuu hyvinkin hyödylliseksi opukseksi tällaisten nippelitietojen selvittämisessä, Tuhtoja on ollut muuten kaksi kappaletta!)