Olen havainnut itsessäni huolestuttavia historioitsijan piirteitä, minulle on ilmestynyt pakottava tarve viettää kaikki vapaa-aikani arkiston kätköissä selailemassa vanhoja pölyisiä asiakirjoja... Nykyisestä ajasta ja paikasta irrottautuminen on ollut niin kokonaisvaltaista, että olen miltei unohtanut, että minulla on myös nettiblogi ja että käsityötkin ovat olemassa (!) Kun jälleen tänään pappat, mammat ja minä istuimme sulassa sovussa maakunta-arkiston tutkijahuoneessa, nenä kiinni vanhoissa papereissa, aloin hieman ihmetellä, olenkohan aivan oikeassa paikassa :)

Eli pitänee korjata asiaa edes hieman, eli JaanaV on haastanut minut omituisten tapojen meemiin (taidan olla jo ihan kalkkis, kun en ole aiemmin yhtään meemiä tehnyt!). Pitäisi siis kertoa viisi omituista tapaa ja sitten haastaa viisi muuta blogittajaa tekemään samoin - löytyyköhän enää ketään, joka ei olisi tätä tehnyt? :)

1. Minä puhun välillä hieman kummallisesti, keksin uusia sanoja tai sekoitan sanoja toisiinsa. Esimerkkejä: en koskaan puhu sateenvarjosta, se on minulle aina ollut sadekeppi. Valintatalo ja vapaavalinta menevät aina sekaisin puheessani. Yläasteella sekoitin aina kemian ja kenian toisiinsa, kuten myös uskonnon ja historian tunnit puheessa - tätä ei onneksi enää ole tapahtunut! Niin ja sitten käytän jatkuvasti epämääräisiä ilmaisuja kuten pörperö, viitatessani oikeastaan ihan mihin tahansa asiaan.

2. En koskaan osta kaupasta mitään päällimmäisenä olevaa tuotetta. En myöskään osta alimmaisena olevaa tuotetta - niin ja myös toisiksi ylimmäinen tuote on aika epäilyttävä... Kolmanneksi ylimmäinen tai toisteksi alimmainen tuote on ehdottomasti paras - aika sairasta... :)

3. Viime kuukausina idut ovat muodostuneet uudeksi pakkomielteekseni. Syön ituja kaiken kanssa ja myös yksistään. Minulla on aina jokin ruoka todella maanisessa kulutuksessa ja sitten hetken päästä en enää voi sietää koko tuotetta tai ainakaan en tunne mitään kovin suurta tarvetta syödä sitä. Edellinen lempijuttu taisi olla hapankaali.

4. Minä en voi katsoa luontodokumentteja, koska en kestä katsoa kun eläimiä kuolee. Minä olen myös todella herkkä kaikille televisiossa/lehdissä/missä vain esitettävälle/kerrottavalle eläimiin kohdistuvalle pahalle. Maa on syntinen laulu jäi lukematta kun sinä pappa potki koiraa - itku tuli. Aina kun Amores perros tulee televisiosta en katso koko iltana telkkaria varmuuden vuoksi. Kun uutisissa kerrottiin jouluna sattuneesta italialaisnuorten kuolemaan johtaneesta kelkkaonnettomuudesta, en voinut kuunnella uutisia enää uudestaan, koska pelkäsin kuulevani valjakkokoirienkin kuolleen. Helpotus oli suuri, kun kaveri kertoi, että koirat selvisivät vahingoittumatta. Lintuinfluenssa uutisia en voi katsoa, koska en kestä katsoa kuolleita lintuja. Listaa voisi jatkaa aika pitkälle... Jä tästä kaikesta voinemme päätellä että olen kasvissyöjä :)

5. Olen maaninen keräilijä. Oikea hamsteri oikeastaan. Kerään kaikkea nukenosista rikkinäisiin herätyskelloihin. Tässä pieni listä asioista, joita kerään: finelin emalikipot, napitteen rintakorut, vintage-vaatteet/laukut/kengät, retro-pöytälamput ja jalkalamput, stereoskooppikuvat, vanhat visiittikortit, seksuaali-, avioliitto- ja käytösoppaat 1800-luvulta, vanhat lelut, vanhat strassikorut, retrokankaat, muumimukit, nurmesniemen pehtooripannut, nappikorvakorut, peppi pitkätossu-tavarat, lankoja, retro-vauvanvaatteita, vanhat lastenrattaat (mulla on vaan yhdet vasta, mut ne on 1800-luvulta :) ), vanhoja kapsekkeja ja beauty-bokseja, vanhoja pikkupeilejä, retrosilmälaseja, vanhoja painokuvia ja  ööö... noh, ehkä siinä oli tarpeeksi :)

No niin ja sitten haastamaan - haastettujen tulee kirjoittaa meemin säännöt blogilleen ja siis jälleen haastaa viisi uutta ihmistä mukaan. Haastetut ihmiset linkitetään meemin loppuun ja heitä käydään informoimassa haasteesta kommenttilaatikoihin. Haastan meemin säännöistä poiketen vain kolme ihmistä, koska kahdelle ajattelemalleni blogille en jostain syystä saanut lähetettyä kommenttia (ja olen liian väsynyt etsimään enää uusia vastaajia)... Joten pyydän Dalian, Pähkinän ja Nihnihin mukaan meemiin :)